Patagonia

Kultowe szczyty dla Ciebie!

english
version

Wyprawy i trekkingi w Andy, Kaukaz, Himalaje, Karakorum, Pamir.

wyprawy

6962 m.n.p.m.

Acouncagua

Zobacz film
"HIMALAIŚCI W STREFIE ŚMIERCI"

HIMALAIŚCI W STREFIE ŚMIERCI

data treść wiadomości
13. 12. 2010
Ama Dablam 2010 Galeria zdjęć z wyprawy na Island Peak i Ama Dablam 2010
Zobacz zdjęcia: Island Peak, Ama Dablam!
14. 11. 2010
Następne 4 osoby zdobyły szczyt 13-go Maciej PRZYBORSKI i Ryszard LIGAS a 14-go Łukasz MARGAŃSKI i Przemysław KEPCZYNSKI. Olbrzymie gratulacje! Lider Pawłowski.
11. 11. 2010
ZDOBYWAMY AMA DABLAM 6854m. 10 list na szczyt weszli: R. PAWŁOWSKI (po raz 23), Carlos Schleypen, Iwona Zadarnowska z Sonamem Szerpa a 11.11 Paweł Zabłocki cdn:)
03. 11. 2010
15 uczestników na szczycie Island Peak 6189m. W pięknej pogodzie i w komplecie zdobyliśmy najpopularniejszy trekkingowy szczyt Nepalu. Gratulacje dla zdobywców - Lider.
02. 11. 2010
Witam:) 14-tu uczestników doszło do 5800 i złożyliśmy depozyt. Nad ranem chcemy wyjść w kierunku szczytu. Jest szansa bo pogoda ładna :) Trzymajcie kciuki. Pozd uczestnicy!
31. 10. 2010
Wszyscy 17 osób doszliśmy do bazy Islan Peak 5000m. Pogoda się trochę zepsuła i pada drobny śnieg, ale wszyscy zdrowi:) Jutro chcemy wyjść aklim do 5800m Pozd.
28. 10. 2010
Doszliśmy do Pangboche 3930m. Wszystko idzie zgodnie z planem a nawet lepiej:) Wszyscy zdrowi Pozd:)
26. 10. 2010
Właśnie zaczęliśmy naszą przygodę z Island Peak i Ama Dablam. Dzisiaj całą grupą doszliśmy do Namche Bazar 3440m. Pogoda piękna i wszyscy narazie zdrowi. Pozdr:)
25. 09. 2010
Kaukaz 2010 Dziewięciu uczestników zdobyło szczyt ELBRUS wys. 5642m.
Szczyt zdobyli: Adam Białek, Maciej Czubek, Anna Gwóżdż, Paweł Gwóżdż, Kazimierz Kiszka, Zbigniew Kowalczyk, Ryszard Pawłowski (lider), Joanna Ślusarska, Robert Zalewski. Zobacz zdjęcia
11. 09. 2010
Elbrus 5642m zdobyty! 11-go września 7 uczestników przy pięknej pogodzie i w komplecie staneło na wierzchołku. Dokładna relacja z wyjazdu po powrocie.
05. 09. 2010
Jesteśmy na Kaukazie z zamiarem wejścia na Elbrus. Dzisiaj całą grupą weszliśmy w ramach aklimatyzacji na Czeget 3500 m. Pogoda narazie bardzo ładna. Pozdrawienia.
12. 08. 2010
Jutro zaczynamy zejście z bazy. Zrobiła sie piękna pogoda:) Dosłownie chwilę po podjęciu decyzji o ostatecznym zakończeniu wyprawy. Długo będziemy ją rozpamiętywać:( Czeka nas teraz kilka przepraw przez zerwane mostki na rzekach i zasypane drogi. Pozdrawiamy - uczestnicy:)
10. 08. 2010
Wszyscy w bazie. Najważniejsze że nikt nie ucierpiał, chociaż podajš że w obsuwiskach ziemi zgineło 2000 ludzi. Nikt nie pamięta tak złej pogody o tej porze roku. Pozdro
09. 08. 2010
Rezygnujemy z próby wejścia:( Jest tak źle, że ludzie ze wsi idą nocą spać do skalnej groty bo boją sie błotnych lawin. Chłopaki sa w 2-ce i jutro schodzą do BC.
07. 08. 2010
W kuluarze pomiędzy obozem 1 a 2 stało się bardzo niebezpiecznie. Wczoraj Knapczyk oberwał kamienim w nogę, a dzisisaj kamień strzaskał Jedrkowi aparat lustrzankę. Obecnie 3-ka naszych kaskaderów (Grzesiej, Jędrek i Piotr) jest w ob 2 i za 3 dni (10-go) jest szansa na atak szczytowy! Pogoda dobra:) Trzymajcie kciuki:) Pozdr.
03. 08. 2010
Dobra wiadomość :) Grzesiu i Piotr doszli do miejsca ob 3-go i dzisiaj tam zanocują. Pogoda narazie optymistyczna:) Trzymajcie kciuki Pozdrawiamy - uczestnicy
02. 08. 2010
Pogoda poprawiła się:) Spaliśmy w 2-ce a jutro jest szansa założyć 3-kę. W akcji jest aktywnych 6 osób. Warunki śniegowe w ścianie dobre;) Pozdr - uczestnicy
28. 07. 2010
Uff! Wszyscy bezpiecznie w BC, a było jak w horrorze! Silny deszcz nawet powyżej 5000m spowodował schodzenie ciężkich mokrych lawin o centymetry od naszych namiotów w ob 1. O świcie udało nam się ewakuować. Teraz wciąż pada i schodzą lawiny ale już daleko od nas:) Akcję wznowimy jak się troche uspokoi. Pozdr
27. 07. 2010
Piotr Grzesiu i Marcin doszli do 2-ki. Tomek Mucha zawrócił i zszedł do BC 4-ka. (Donatella Jędrek Knapczyk i lider) doszli do 1-ki, a jutro też idą do 2-ki. Pozdro
26. 07. 2010
Wspólnie z Jędrkiem Zarzyczkowskim udało nam sie otworzyć drogę do obozu 2 zakładając zerwane przez lawinę liny poręczowe i wynieść depozyt do Orlego Gniazda na 6200m. Tuż po zejściu do 1-ki lawina mokrego śniegu w naszej obecności kompletnie zniszczyła nam namioty, tak że nocą wróciliśmy zmęczeni do BC. Pozdro lider
23. 07. 2010
Lawina zerwała nam liny w kularze pomiędzy 1 a 2 obozem! Dobrze, że nikogo tam nie było:) Jutro ocenimy straty i czeka nas mnóstwo dodatkowej pracy. Pozdro
22. 07. 2010
Już trzeci dzień ciągłych opadów. W bazie deszcz, a powyżej śnieg. Nie wychodzimy powyżej 1-go obozu. Sandro opuścił wyprawę z powodu bólów w klatce piersiowej. Pozdro
21. 07. 2010
Witam:) Wszyscy uczestnicy i 2-ka trekersów są już w Diamir BC 4200m. W 1-cew na 4800m spały już 4 osoby a dzisiaj będą 2 następne i 2 tragarzy. Pogoda w kratkę. Nastroje dobre. Jutro jest szansa na dojście do 2-ki i złożyć depozyt sprzętowy. Akcje przebiega planowo. Pozdro od wszystkich uczestników:))
17. 07. 2010
17-go 6 uczestników dotarło z karawaną tragary do bazy pod ściana Diamir. My tzn 4 osoby 2 trekkersów (Ania i Andrzej) i 2 uczestników (Jarek i lider) wyruszamy z Chilas do bazy Diamir i powinniśmy dojść 20-go. Nasza wycieczka do Fairy Meadows (Baśniowa Polana) i bazy pod ścianą Rakhiot była wspaniałą przygodą i zrobiliśmy dużo pięknych zdjęć! Narazie pogoda ładna, zdrowie dopisuje i nastroje optymistyczne :) Następne wieści już z bazy. Lider.
02. 07. 2010
Nanga ParbatZaczynamy wyprawę na Nanga Parbat (8125m).

Uczestnicy:
Ryszard Knapczyk
Tomasz Mucha
Piotr Tomala

Trzymajcie za nas kciuki :)
02. 07. 2010
KazbekKazbek - najwyższy szczyt Gruzji - zdobyty!
Dnia 2.07 uczestnicy: Elżbieta Cholewa, Łucja Kalisz, Robert Cholewa, Kamil Grudzień, Ryszard Pawłowski, oraz 2-ka gruzińskich przewodników po 6.5 godz. akcji startując z wys. 3600m zdobyła szczyt Kazbek wys. 5040m.
Przez caly czas pobytu, jak również w czasie ataku szczytowego pogoda była bardzo kapryśna: padał śnieg, wiało i była gęsta mgła. Byliśmy jedynym zespołem któremu tego dnia udało się stanąć na wierzchołku.
Ryszard Pawłowski
10. 03. 2010
Obie wyprawy na szczyt Aconcagua 6962m zakończyły sie sukcesem. W sumie weszło 9 uczestników, w tym lider Ryszard Pawłowski trzykrotnie. Szczyt zdobyli: Cholewa Elżbieta, Białas Krzysztof, Przyborski Maciej, Braszkewicz Artur, Waszkowska Małgorzata, Mark Quinn, Kalisz Łucja, Piątkowska Katarzyna.
04. 03. 2010
W urodziny Marty w towarzystwie Kasi i Lucji byłem na szczycie po raz 27. Bardzo wiało i było lawiniasto, ale widoki piękne. Pozostali doszli do 6400m. Pozdrawiam Lider.
26. 02. 2010
Jutro wychodzimy do Nido de Condores, pojutrze Coler. Za 3 dni bedziemy próbować wejść na szczyt. Pogoda dobra i wszyscy zdrowi. Pozdrawiamy. Trzymajcie kciuki.
22. 02. 2010
Ruszamy z drugą grupą na Aconcagua. Odwiedzimy po drodze Plaza Francja. Wszyscy zdrowi. Pozdrawiamy.
10. 02. 2010
10 stycznia na szczycie Aconcaguy stanęli: Ela, Artur, Krzysztof i Maciej dzień później do zdobywców dołączyli: Gosia i Mark. Gratulujemy!
01. 02. 2010
1 lutego wychdzimy di Confluencji. Jutro idziemy do Plaza Francja, a 3-go osiągniemy bazę na Plaza de Mulas (4300m) narazie wszyscy zdrowi, pozdrawiamy :-) Lider
25. 01. 2010
Dzisiaj pierwsza 10 osobowa grupa wylatuje aby powalczyć ze szczytem Aconcagua (6962m). Wyprawę poprowadzi Ryszard Pawłowski. Trzymajcie za nas kciuki :)
11. 01. 2010
LODOWE WSPINANIE W GASTEIN 2010

W sześcioosobowym składzie w okresie 2 - 9 stycznia byliśmy na lodowym wspinaniu w Gastein w Austrii.
Wyjazd był udany i zdobyliśmy dużo doświadczenia we wspinaniu w lodzie. Przezyliśmy też chwile grozy kiedy spadająca z 300m lawina śnieżno-lodowa przysypała naszą 3-kę a sprzęt zniosła 150m poniżej.

W sumie zrobiliśmy 4 lodospady i szkoliliśmy technikę wspinania.
Już teraz ostrzymy zęby w "dziabech" i swoje na przyszłoroczny wyjazd i tamtejsze 300m lody.
Zapraszamy do galerii zdjęć!

cofnij   strona główna

Patroni, sponsorzy i przyjaciele wypraw:

On the Summit

Signal IdiunaMak.Active Lux Time

Willa Słoneczna Planeta Gór HARD WEAR portalgorski.pl

Patagonia - Ryszard Pawłowski © 2007
webdesign : emoweb
Informacje zawarte na niniejszej stronie nie stanowią oferty w rozumieniu art. 66 i następnych kodeksu cywilnego.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie, rozpowszechnianie lub wykorzystanie zawartości tej strony bez pisemnej zgody autora i webmastera jest zabronione.